.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدور قرار مجرمیت برای یک مدیرکل دولتی در مازندران
شمال نیوز : شعبه 5 بازپرسی ساری پرونده را مورد مطالعه قرارداد و قرارمجرمیت برای متهم پرونده (مدیرکل بندر نوشهر) به دلیل ...

شمال نیوز: وکیل پرونده تعرض به باغ گیاه شناسی نوشهر اعلام کرد: با حکم دادستان انقلاب قرار مجرمیت مدیرکل بندر نوشهر به دلیل قطع درختان صادر شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، باغ گیاه شناسی نوشهر (اکولوژی) با درختانی با عمر 90 سال حدود 54 سال پیش به عنوان اولین باغ پژوهشی و اکولوژیک در ایران و خاورمیانه ساخته شد که پرورش 1400 گونه گیاه در آن باغ موزه را به یک موزه تبدیل کرده بود.

ولی در روز هشتم آبان ماه سال 89 اداره بنادر نوشهر اقدام به تصرف بخشی از این باغ برای احداث جاده کمربندی کرد که در صورت اجرای این عملیات حدود 50 هزار درخت و درختچه و چندین هکتار زمین زیرکشت گیاهان دارویی تخریب می شد.

عبدالعلی ریاحی وکیل انجمن صنفی هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: به دنبال تجاوز به باغ گیاه شناسی نوشهر پرونده ای در دادسرای شهرستان نوشهر تشکیل شد و چون متشاکی در حد مدیرکل بود پرونده با قرار عدم صلاحیت به دادسرای مرکز استان (ساری) منتقل شد.

وی افزود: شعبه 5 بازپرسی ساری پرونده را مورد مطالعه قرارداد و قرارمجرمیت برای متهم پرونده (مدیرکل بندر نوشهر) به دلیل قطع اشجار و تصرف عدوانی صادر کرد. این قرارمجرمیت با باموافقت دادستان ساری در مرحله صدور کیفرخواست است و بعد از صدور کیفرخواست مطابق قانون در دادگاه کیفری استان رسیدگی قرار می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 بهمن 1391
اینجور ادمارو باید تو محوطه همین باغ دار زد . قاتل طبیعت . .امیدوارم بلایی که سر این درختا اورد ....
نا شناس 26 بهمن 1391
یاران چه غریبانه رفتند از این خانه هم سوخته شمع ماوهم سوخته پروانه
روحش شاد
حسن 26 بهمن 1391
امیدوارم کسانی که باغ اکولوژی نوشهر را تخریب کردند به سزای اعمال شان برسند.وقتی در مازندران بنادر امیرآباد و فریدونکنار با هزاران هکتار زمین وجود دارد چه لزومی داشت بندر نوشهر که در مرکز شهر قرار دارد توسعه یابد؟به جای این کار بنادر امیرآباد و فریدونکنار را توسعه دهیم .از دادستان مرکز استان تقاضا داریم بدون هیچ ملاحظه ای به این پرونده رسیدگی کنند مرتکبین این کار را به سزای اعمال شان برسانند تا کسی به خود جرات و اجازه ندهد جنگل و درخت و گیاهی را تخریب ونابود کند.
نا شناس 25 بهمن 1391
متاسفم برای شهرم که مسئولانش اخرین قطره های خونشو سر میکشن
نا شناس 26 بهمن 1391
لطفاً یکی هم بداد قطع درختان خزرشهر جموبی که به واسطح سرپرست و شرکت عمران مسکن شمال انجام می شود هم رسیدگی کنند . این منطقه تغییر کاربری در غالب یک مافیای گردن کلفت انجام می شود
نا شناس 28 بهمن 1391
در داخل جنگلها نمي دانيد كه شركت هاي بهره بردار چه بلايي را سر طبيعت بكر وبي نظير مازندران آورده اند.
نا شناس 28 بهمن 1391
خدمت كاربرمحترمي كه گفتند وقتي بنادر اميراباد و فريدونكنارهست چرا نوشهر گسترش يابد!احتمالا ايشان از سابقه بندر نوشهر خبر ندارد.بندر نوشهر بيش از هفتاد سال قدمت دارد.متاسفانه علي رغم ويژگيهاي منحصر بفرد آن مخصوصا عمق مناسب آب كه قطعا در آينده معضل بزرگي براي اميرآباد خواهد شددرچند سال اخير بدليل غفلت مسوولين نوشهر و خصوصا مديريت ناكارآمد بندرنتوانست به جايگاه واقعي خود دست پيدا كند.راستي مگر بندر اميرآباد دركنار يكي از بزرگترين پناهگاههاي حيات وحش دنيا قرار نداردحتما تا حالا هيچگون ضرري به ميانكاله نزده است!!!!بازم هم دوستان مي گويند چرا غرب استانيها دنبال مستقل شدن هستند.تا كنون چندين كامنت گذاشتم كه سايت محترم از انتشار آن خودداري كرده است.
درستكار 27 بهمن 1391
به اطلاع كابر گرامي مي رساند عده اي بخاطر همين خرابكاري ها به بندر نوشهر رفتند تا قاتل طبيعت شوند . درود بر اميراباد . بندر هميشه سبز
نا شناس 29 بهمن 1391
باطلاع دوستان گرامی میرساند که اصولا بندرامیرآباد را نوشهریها آباد کردند.زمانیکه اثری از ابادانی در آن نبودو الان مسوولین بهشهر که کاری جز سنگ اندازی و سفارش افراد خاص خود برای اشتغال و کسب منفعت از این لقمه آماده ندارند پز آنرا میدهتدو.....یعنی واقعا امیراباد ،صدراو پایانه نفتی هیچ ضرری به تالاب میانکاله وارد نکردند؟آیا صرف تشکیل یک کمیته زیست محیطی و ارائه آمار صوری مانع تخریب محیط زیست می گردد.حتما یادتان نرفته که محیط زیست بهشهر چه مدت از ساخت بزرگراه ساحلی بندر جلوگیری می کرد!!بهتر است در همه امور واقع بین باشیم.راستی چرا مجوز احداث پالایشگاه در بندرامیراباد صادر نشده است؟بایستی با تخریب کنندگان طبیعت و محیط زیست برخورد قاطعانه صورت گیردولی یادمان باشد که بندر نوشهر هم برای اینکار خود حتما مجوزی از مراجع ذیربط داشته است!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.